Igår kom vi till Istanbuls Flygplats efter en bekväm och skön resa, bara för att finna att vi inte fann våra Priority Pass! Dessa hade vi använt på Kastrups flygplats 5 timmar innan! Dessa måste alltså blivit stulna! Men det mest troliga är nog att vi glömt dom i lounchen! Så vi fick vackert betala för vår fest i Taxfree hallen i Istanbul!

Planet lyfte i tid till Bangkok och vi blev serverade fantastisk god mat och dryck till 0 pengar, och det utnyttjade vi givetvis!

Vi drog en vinstlott och en nitlott på den resan; Vinstlotten var att det inte fanns några skrikiga ungar på hela resan, och nitlotten var att vi hade ett gäng gentlemän från Estland som söp skallen i bitar med medhavd sprit! Dom sjöng och förde ett jävla oväsen fram till 12 på natten, innan dom började snarka! Hade nog velat byta dom med någon skrikig unge!

Flygresan gick bra och vi landade i utsatt tid, och klarade tullen tills vi passerat den med 50 meter, då kom en tulltjänsteman och ville kontrollera vårt bagage (detta händer oss väldigt ofta), men han fann inget att förtulla så vi fick gå mot "meetingpoint 3" som är det vanligaste mötesplatsen när man bokat taxi.

När vi landade så var det lite duggregn, precis som i Sverige som vi lämnade för 20 timmar sedan, och då kan man undra varför! Fördelen var dock att det var 28 grader varmt och man kunde till och med svettas lite grand, även om mr Art frös!

Enligt en gammal fin sed man har i Thailand är att man aldrig skall komma på överenskommen tid, och det gjorde inte mr Art heller! Han var dock bara 1 timme sen på grund av trafikstockningar i Bangkok!

Det visade sig att mr Art, som bor på Pop´s gatan, var en mycket vänlig och hjälpsam chaufför som bar in allt i bilen, även när vi stannade på Tesco Lotus, för fylla på förråden av basnäring!

Klockan 18 idag landade vi i Huay Yang och vi möttes av grannen Per som hälsade oss välkomna, och det var trevligt att träffa honom igen. Strax efter dök Åkessons upp för att också hälsa oss välkomna!

Då vi alla var hungriga så bestämde vi oss för att gå till SAO för att äta massaman, som av mig räknas som byns bästa massaman!

Det var flera kändisar hos SAO, och en del okända som tog kontakt med oss, så det var riktigt kul att vara tillbaka i byn! Vi hamnade vid sidan om ett bord där en dam fyllde år och hon bjöd in på oss att kalasa på hennes födelsedagstårta! Ett annat par tog också kontakt med oss och förklarade att vi var grannar och att hon trivdes alldeles utmärkt i vårt lugna område!

Hemkommen i huset så började jag att blogga medan Bibs tog det enkla jobbet med att packa upp, och få grejorna på plats!

Jag önskar alla bloggläsare en vistelse i Huay Yang och vårt fina område, Van Ravi Villa.

Maten och drycken var som vanligt gratis och var god på riktigt!

Bibs har en rolig halvtimme på planet!

Så fina blomsterarrangemang finns min själ inte på Malmö Airport eller Kastrup!

Här står vi och väntar på taxin, och vid gott mod fortfarande efter en timmes väntan!

Det tog mer än en timme att komma några kilometer inne i Bangkok, trots 4 filer! Dessutom är det kutym att nyttja väggrenen som omkörningsfil! Inte konstigt att det är det land i världen som har flest trafikolyckor per capita!

Vi fick stanna en stund på grund av en trafikolycka, där man helt sonika lyfte bort skrothögarna med en kran upp på en lastbil som forsade bort dom!

Snart öppnas vägen igen!

Vi stannade för att tanka på vägen hem, och på den macken var det nog 25 stånd som sålde allehanda maträtter!

Fruktstånd fanns det i mängder med olika frukter!

Där fanns givetvis även 7/11 som är riktigt lågpris i Thailand. Bl.a korv för 2,50 sek!

Vi tog en varm macka med ost och korv för ca 7 sek! Detta utan att vi hade några kuponger!

Så småningom kom vi till Tesco Lutos i PKK, där vi bunkrade upp för nästa världskrig! Yellow tail fish hade dom för 17 sek/kilo! Trots detta erbjudande så avstod vi!

Vår chaufför mr Art ville göra oss till lags, så vi fick inte röra något från vårt inköp, utan vi skulle hoppa in i bilen medan han lastade in alla varorna!

Vi fick genast besök av Åkessons när vi anlänt till huset, och givetvis tog vi förrätten hemma, innan vi gick till SAO!

-------------------------

För er som har intresse av hur bra Sverige går, kan besöka: www.statsskuld.com

Avslutar dagens inlägg med lite kuligheter:

------------------------

Fotografen var utsänd för att ta en bild av en dam som fyller 90 år. När han går säger han:
Jag hoppas verkligen kunna komma tillbaka och ta en bild när moster fyller 100 år.
90 åringen svarar direkt:
Ja, det ska nog gå bra. Han ser ju så frisk och kry ut.

------------------------

Vi har alla våra laster:

Denna suddiga bild tog jag när vi körde om denna farkost idag!